من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

روش سمپاشی ساس

بدون شک ساس را میتوان یک دراکولای واقعی لقب داد . اگر دارید این صفحه را میخوانید  به این معنی است که خود و یا آشنایان شما گرفتار این حشره موذی شده  و قطعا جمله قبلی را تایید خواهید کرد. بارها پیش آمده که بین ساعات 2 تا 5 صبح زنگ تلفن شرکت به صدا درآمده و پشت خط کسانی هستند  که آنقدر مورد آزار و اذیت ساس قرار گرفتند که دیگر طاقت ندارند صبح برسد تا مشکلشان را با ما مطرح کنند. 

حشره ساس BUG چیست ؟

این راسته دارای خانواده ها و گونه های متعددی است.بسیاری از این حشرات که در فارسی به نام سن خوانده می شوند، آفات گیاهان زراعی و باغی بوده و گونه معروف سن گندم که از آفات مهم گندم و جو در کشور ایران است، جزء همین راسته می باشد. تعداد زیادی از این حشرات نیز شکارچی و حشره خوار هستند. دو خانواده از ساس ها دارای انواع مهم از نظر پزشکی و بهداشتی هستند که به اختصار راجع به آنها بحث می شود.

ساس های تختخواب Bed bugs  خانواده Cimicidea

دو گونه از این خانواده به نام ساس تختخواب معروف هستند. گونه اول به نام  cimex lectularius دارای پراکندگی وسیعی در مناطق معتدله و سردسیر است و گونه دوم به نام c.hemipterus  به ساس هندی یا ساس مناطق حاره معروف است.

(مختص مناطق حاره و گرمسیر مانند مناطق جنوب ایران) این دو گونه از نظر مرفولوژی و بیولوژی بسیار مشابه هستند

 

حشراتی هستند به رنگ نارنجی تا قهوه ای که در سطح پشتی شکم پهن بوده و پهلوهای باریکی دارند.در قسمت سر دارای یک جفت شاخک چهاربندی باریک و یک جفت چشم مرکب برجسته هستند. قطعات دهانی از تیپ زننده و شامل یک خرطوم بلند و مفصلی و حاوی چهار آرواره ی سوزنی شکل در جلوی سر بوده که تا زیر سینه امتداد پیدا می کند.بند اول سینه بخصوص در سطح پشتی رشد زیادی دارد. و تا حدی دو طرف سر را می پوشاند. بندهای دوم و سوم سینه کوچکترند.

عمر ساس چقدر است ؟ طول عمر ساس بین 2 تا 4 سال است.

سمپاشی ساس و سوسک برای منازل

یکی از مهمترین پیشرفت های کنترل حشرات در طول سال های گذشته ، سمپاشی های دوره ای منازل و اداره جات است. سم پاشی منازل را باید به عهده شرکت های سمپاشی متخصص بسپارید. شاید تصور شما بدین گونه باشد که این کار بسیار ساده و کم هزینه است و خودتان به راحتی از پس آن بر می آیید ، اما شایان ذکر است که سم پاشی حشرات ( همچون ساس ، سوسک و …. ) را باید به متخصصان در این زمینه بسپارید تا هم منزل یا اداره شما کاملا پاکسازی شود و هم سلامتیان در معرض خطر قرار نگیرد.

بهترین زمان سمپاشی ساس در منازل :

ساس ها آفت های خانگی دردسرسازی هستند که یافتن آنها دشوار است و می توانند خطرات بالقوه ای برای سلامتی شما و خانواده تان ایجاد کنند.

منبع : سمپاشی

https://www.xn--mgbxe0e7o9p.com/%D8%B3%D9%85%D9%BE%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B3/

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.